zondag 10 juni 2012

Ploegentijdrit Lille - Geslaagd debuut Trigon disc wiel

Na een iets of wat teleurstellend BK was ik steevast van plan dit door te spoelen met de ploegentijdrit te Lille op zondag 10 juni 2012.  Een klein half uurke tegen de limiet gas geven met de ploegmakkers Arman Vandersmissen, Wim Nieuwkerk, Rob Douwen, Nick Van Hemel en Dieuwer Geerinckx. Ik was eveneens gebrand om mijn nieuw Trigon disc wiel tot het uiterste te kunnen testen.

De dagen voorafgaand aan de tijdrit zakte de zin naar wedstrijd wel even door de barre weersvoorspellingen. Maar toen ik zondagochtend door men raam keek, was ik er helemaal klaar voor. Bijna geen wind, blauwe hemel. T zou goed worden.

Om 16u00 was het dan zover. We gingen als tweede ploeg van start in onze wave. Wim gaf meteen goed gas en legde het tempo voor de rest van de rit goed hoog. We kenden weinig verval en maakten weinig foutjes tijdens het nemen van de bochten. We zijn wel geen experts in deze discipline, maar we hebben er ook geen soepje van gemaakt. In de laatste rechte lijn zit ik fel op het tandvlees, maar het was de moeite. Na afloop blijkt dat we de tweede tijd hebben neergezet. Met een gemiddelde van 45.47km/h zijn we zeker tevreden! Dit was eveneens een geslaagd debuut voor mijn Trigon disc wiel. Echt topmateriaal.

Nu volgt er een relatief kalme periode in aanloop van het BK lange afstand te Geel op zondag 5 augustus 2012. Af en toe hoop ik eens wat spannends mee te maken op training zodat ik wat verslag kan uitbrengen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten