zondag 24 juni 2012

Routeloop Ramsel

Vrijdag 22 juli stond er een loopwedstrijd van 5km in Ramsel op het programma. Deze wedstrijd moest een eerste test worden in de richting van Powerman Geel 2012. Daar wedstrijd in het geboortedorp van mijn moeder plaatsvond, waren er veel supporters op de been. Aan motivatie ontbrak het dus niet. De omloop was 2,5km lang en per ronde moest er een pittig klimmetje verwerkt worden. In aanloop van dit klimmetje kregen we nog een stuk van ong 800m met felle wind  op kop of zijwind. Het maakte de wedstrijd iets lastiger. In de eerste rond stak ik mezelf niet weg, maar voerde ik de forsing in mijn groep op dit stukje wind op kop. Mooi op het kantje lopen om de concurrentie ook wat wind "te gunnen" en goed gas geven. Het zorgde voor de eersteafvallers in ons groepje. Voorts kon ik hierdoor nog wat plaatsen goed maken en op in de tweede en laatste ronde kon ik net voor dit lastige stuk nog een drietal inhalen. Ik zette me mooi achter dit drietal, uit de wind en probeerde op het klimmetje een gaatje te slaan. Dit lukte spijtig genoeg niet. In de afdaling was het nog een goede 800m tot de eindstreep en met mijn diesel besloot ik om alle registers open te trekken. In de laatste 200m werd ik toch nog gepasseerd door twee snellere jongens, ik wordt 10de en kan met een goed gevoel de voorbereiding voor Powerman Geel verderzetten. Missie volbracht.

De volledige uitslag: http://www.ramselseroutelopers.be/media/uitslagen/ramsel2012.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten