maandag 7 mei 2012

Duatlon Saint-George-sur-Meuse

Zondag 6 mei 2012 ... Weersomstandigheden die eerder doen denken aan een barre hersftdag in november in plaats van een lentdag waarop de vogeltjes fluiten en de meisjes korte rokjes dragen... Achja, voldoende warme kleding meenemen en warming up smeren. Dit slechte weer kon mij eigenlijk weinig deren. Ik leef immers nog op de wave van vorige weekend en op met het idee dat ik eindelijk mijn specialized tarmac sl3 eens in race-omstandigheden kan testen.

Onderweg naar de wedstrijd kreeg ik enkele felle buien te verteren, ... "chance'ke" de wagen is nu ook weer gepoetst. Dat is weer extra rust deze week. Bij de opwarming had ik nog wat motregen en van Sam Lepoutre kreeg ik ter plaatse te horen dat er volgens buienradar geen regen meer op komst was. Mooi zo, want het parcours kende een tweetal gevaarlijke bochten, waar reeds enkel jeugdatleten gevallen waren door de watergladheid.

Om 16u15 was het dan zover. Er werd eigenlijk vrij kalm gestart. Rosu nam wel snel wat meters, gevolgd door Volkaerts en Guido. Zelf begon ik weer als een diesel aan de wedstrijd, wat ik mezelf achteraf zou bekopen aangezien ik maar net na Volkaerts aan het fietsen begon en dus zo mijn wagonnetje niet kon aanpikken. Omdat ik toch wel een zware inspanning had geleverd om Volkaerts in te halen voor de wisselzone draaide de benen niet echt goed op de fiets. Van Guido moest ik geen hulp verwachten aangezien die al bij het keerpunt rechtdoor was gegaan in plaats van 180° te keren. In de tweede ronde zag ik bij het keerpunt dat er een groepje op komst was en dus liet ik mezelf bewust uitzakken. De benen voelde nog steeds niet echt super op de fiets en dus besloot ik om in de mate van het mogelijke mee te draaien. Niet veel later werd ook de nummer twee van de wedstrijd, Rosu, ingelopen. We streden dus om plaats 2 en 3. Mooi zo, dan gok ik op mijn tweede run. In deze tweede run kwamen Van leene en Rosu er al snel over. Het deed pijn, ik betaald namelijk de tol van een stevige eerste run, die helaas niet veel resultaat had gehad. Rosu kon ik even terug inhalen maar toen sprong die zijn turbo op en liep hij me terug voorbij. Al snel passeerde hij ook Vanleene. Onder impuls van Rosu kon ik wel wat meters goed maken op Vanleene, maar in de laatste 500m bergop was mijn vat leeg. Vanleene werd nog knap 3de en ik moest tevreden zijn met de 4de plaats.

Een tevreden resultaat. Het loopnummer verliep goed, het fietsnummer kon beter, maar vooral de tactiek zat niet goed. Volgende keer iets meer de kop gebruiken in drafting wedstrijden.

Uitslag: http://www.tcbm.be/classement.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten