dinsdag 21 augustus 2012

Ploegentijdrit Geel - Test nieuwe fietspositie

Zaterdag 11 augustus, had ik een afspraak bij Bioracer om mijn fietspositie op de tijdritfiets bij te schaven. De laatste tijd had ik regelmatig last van kwaaltjes die ik niet kon thuisbrengen. Klaarblijkelijk was mijn positie op de tijdritfiets niet echt denderend. Het zadel stond 1,5cm te hoog en 1cm te ver naar voor. Eveneens heb ik mij ook steunzolen voor de fiets aangeschaft. Het resultaat mocht er zijn. In de afgelopen week was de verbetering echt merkbaar op de blokken training met de tijdritfiets.

Op zaterdag 18 augustus was het bij wijze van generale repetitie, ploegentijdrit in Geel. De samenstelling van onze ploeg heeft wat voeten in de aarde gehad. Onze "vaste kern" bestond dit jaar maar uit 4 renners (Karel Mensschaert, Eddy Buts, Koen Bens en mezelf, Rob Douwen kon er spijtig genoeg niet bijzijn) en werd in de laatste week nog aangevuld met Hans Moonen en Kristof Minten. We konden dus met 6 van start gaan. En knallen zouden we!

Toen ik om 15u richting de wedstrijd vertrok wees de thermometer reeds 35° aan... Gelukkig had ik al ettelijke liters water gedronken en salty crackers gegeten om dit vocht ook op te slaan. Om 17u15 werd onze trein op gang geschoten. Kopstart werd genomen door Koen Bens die direct een referentie zette. Voor mij was het als tweede man even alle hens aan dek. Eenmaal op dreef ondervond ik weinig hinder van deze hitte. Een droge mond en afzien zijn nu eenmaal standaard ingrediĆ«nten bij dit nummer. Het draaide vandaag echt heel soepel. De bochten werd altijd mooi aangesneden en er zat een goede lijn in de groep. De eerste "huurling" Kristof Minten, waren we wel al kwijt na de tweede ronde. Eerder op de dag had hij ook al een fameuze inspanning geleverd met een andere groep en deze eiste zijn tol. Ronde na ronde houden we het tempo er netjes in op uiteindelijk een fameuze eindsprint in te zetten, ingeleid door een versnelling van Karel. We finishen tevreden als 5de team.




Zelf hou ik een goed gevoel over aan deze wedstrijd. De nieuwe positie op de fiets heeft voor merkbare verbetering gezorgd. De Powerman te Geel is goed verteerd en ik kan met een goed gevoel richting de wedstrijd in Viersel.

De volledige uitslag: http://www.wtcroland.be/images/uitslag_2012.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten