dinsdag 16 april 2013

Appelbloesemjogging - Geslaagd!

De appelbloesemjogging op vrijdag 5 april 2013, was de laatste test richting de belangrijke wedstrijden.  Kort samengevat is dit een zeer "pittige" loopwedstrijd, op 7 km worden er 110 hm overwonnen, wat niet niks is.

Zoals gewoonlijk, is de start in dergelijke wedstrijden niet te vergelijken met een duatlonwedstrijd. In deze loopwedstrijden wordt er veel minder explosief gestart. Er wordt rustiger opgebouwd. Een trage starter zoals ik, start hier zelfs in de kop van de wedstrijd! Ik vat de eerste helling helemaal aan kop van de wedstrijd aan. Al snel wordt ik gepasseerd door een paar snellere lopers. De benen voelen de zware trainingen van de voorbije weken, maar ik moet denken aan de theorie die mijn trainer Dirk, me heeft meegeven omtrent bergop lopen. Netjes afrollen, met de tenen omhoog en niet te grote passen nemen. Zonder echt hard te verzuren kom ik boven op de eerste helling en, zoals voorspeld, kan ik onmiddellijk terug versnellen. Op deze manier vat ik ook de andere 4 hellingen aan en zo slaag ik er in om nog wat lopers terug bij te halen. Het is echter wel pas in de laatste helling dat ik merk dat ik in derde positie loop. Alles uit de kast! De tweede plaats zal echt enkel binnen mijn bereik blijven, na een gevaarlijke afdaling probeer ik op de vlakke slotstrook nog te versnellen, maar mijn voorligger merkt dit en gooit zijn laatste cartouche in de strijdt voor de tweede plaats. Ik kan tevreden als 3de finishen in deze mooie en pittige loopwedstrijd.

Op naar de belangrijke duatlonwedstrijden! Het vormpeil gaat in de goede richting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten